دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته شنبه 24 مهر 1400/ شماره 380
تب تند قیمت های جهانی/ شعله ور شدن قیمت های جهانی/ صعود یکپارچه قیمت های جهانی،اُفت افزایش دلار نیمایی،شروع افزایشی دلار صرافی،صعود قیمت های بازار متاثر از قیمت های جهانی،جزئیات حذف سهمیه بندی مواد پتروشیمی،پایان هفته نفت با 84 دلار،صعود مجدد شاخص کل به کانال 1 میلیون و 400 هزار،

 تب تند قیمت های جهانی
جداول مقایسه ای قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، منتهی به جمعه، 15 اکتبر 2021، امروز در ویکی پلاست منتشر شد و بر اساس اطلاعات نشریه پلتس، همه گروه های پلیمری روندی صعودی داشتند. افزایش یکپارچه قیمت های جهانی به دلیل بالا رفتن قیمت نفت و نفتا در این هفته است. گروه سنگین فیلم، سنگین تزریقی و سنگین بادی و پ پ ها بیشترین افزایش جدول قیمت های امروز را تشکیل می‌دهند. 

اُفت افزایش دلار نیمایی
میانگین هفتگی دلار نیمایی، امروز و در ابتدای هفته به 23 هزار و 387 تومان و اختلافِ آن با قیمتِ دلار قیمت های پایه یکشنبه، به 82 تومان افزایش رسید. میانگین روزانه نیز بعد از عقب نشینی روز پنجشنبه از 23 هزار 500 به 23 هزار و 300 امروز نیز در این بازه قرار دارد. فردا یکشنبه، 25 مهر، بیست و نهمین قیمت های پایه‌ی محصولات پتروشیمی، در حالی اعلام می شود که نیما تا امروز، 82 تومان افزایش داشته و قیمت های جهانی همگی روندی صعودی داشتند.

شروع افزایشی دلار صرافی
دلار صرافی ملی که هفته گذشته با کاهش 1,124 تومانی، 26 هزار و 526 تومان قیمتگذاری شد امروز و هفته جدید را اما افزایشی  آغاز کرد و با 101 تومان رُشد  تا ساعت 15، 26 هزار و 627 تومان قیمتگذاری شد. دلار آزاد هم روند افزایشی داشت و به 27 هزار و 280 تومان رسید تا اختلاف صرافی و آزاد به 653 تومان برسد.

صعود قیمت های بازار متاثر از قیمت های جهانی
افزایش تند قیمت های جهانی، باعث شد قیمت های بازار روند افزایشی به خود بگیرند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس کالاهای گروه سنگین بادی و سنگین فیلم و سبک فیلم رکوردار بیشترین افزایش قیمت ها بودند و بین 700 تا 1200 تومان رُشد را تجربه کردند. گروه پ پ ها نیز روندی صعودی داشتند نسبت به روز پنجشنبه 200 تا 1500 تومان افزایش را رقم زدند. تنها کاهشی قیمت های امروز گروه پی وی سی بودند که 400 تا 700 تومان اُفت قیمت پیدا کردند.

جزئیات حذف سهمیه بندی مواد پتروشیمی
پنجشنبه 22 مهر بود که فاطمی، وزیر صمت در جلسه اداری شهرستان سروستان گفت سازوکارهای لازم برای حذف سهمیه بندی مواد اولیه پتروشیمی و فولاد در دست بررسی است. او زمان عملیاتی شدن این طرح را سال آینده (1401) عنوان کرد. وزیر صمت روز جمعه اما در شهرستان دلیجان استان مرکزی و در حاشیه افتتاح یک واحد پایین دستی قول داد تا دو ماه آینده، مسئله سهمیه بندی مواد اولیه برای تمام واحدهای پایین دستی پتروشیمی حل شود.

پایان هفته نفت با 84 دلار
برنت که معاملات اول هفته را با 83 دلار شروع کرد، طی هفته بین 82 تا 85 دلار نوسان داشت و نهایتا معاملات آخر هفته را با 84 دلار به پایان رساند قیمت پایانی برنت: 84 دلار و 86 سنت.

صعود مجدد شاخص کل به کانال 1 میلیون و 400 هزار
شاخص کل بازار سرمایه که هفته گذشته را با 91 هزار واحد کاهش به پایان بُرد، امروز و اول هفته را اما افزایشی آغاز کرد و با 40 هزار واحد افزایش، به 1 میلیون و 437 هزار صعود کرد. 


ویکی پلاست| مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟